Savet šefa stanice

Savet šefa stanice

Uređaj za elektronsku naplatu putarine (TAG)

Na NIS Petrol i Gazprom benzinskim stanicama možete kupiti uređaj za elektronsku naplatu putarine (TAG), koji će smanjiti gužve na auto putevima i naplatnim rampama.

Konstantno unapređujući ponudu u okviru svoje maloprodajne mreže, NIS Petrol i Gazprom benzinske stanice žele da svojim potrošačima obezbede da na brz i jednostavan način kupe ili dopune svoj TAG uređaj i sebi priušte lagodno putovanje bez zastoja.

Za više informacija, posetite sledeću stranicu.  

POŽARI NA VOZILIMA

Kako da mogućnosti izbijanja požara svedete na minimum

Brošuru možete preuzeti ovde.

SAVETI ZA VOŽNJU PO MAGLI

U ovo doba godine svedoci smo sve većeg broja saobraćajnih nezgoda kojima su uzrok vremenske prilike (magla i poledica) usled kojih do izražaja dolaze greške vozača u vidu nedržanja dovoljnog odstojanja i neprilagođavanja brzine stanju i uslovima na putu. Svim vozačima je vožnja po gustoj magli izuzetno neprijatna, a posebno onima koji nemaju iskustva i do sada nikada nisu vozili u takvim uslovima. Upravo oni predstavljaju rizik kako po sebe tako i po druge učesnike u saobraćaju.


Donosimo vam nekoliko saveta za bezbedniju vožnju pri ovakvim vremenskim prilikama:

1. Na put samo ako morate
Magla se najčešće spušta rano ujutru i predveče oko predela u blizini reka i jezera. Zato, ukoliko možete
da birate, probajte da izbegnete vožnju u to doba dana. Pratite vremensku prognozu.

2. Smanjite brzinu
Prilagodite brzinu stanju i uslovima na putu. To praktično znači da po magli treba da vozite brzinom
pri kojoj ćete moći da se zaustavite pred bilo kojom preprekom kada je uočite.

3. Povećajte odstojanje
U uslovima smanjene vidljivosti, kao što je magla, držite veće odstojanje od vozila ispred. Time sebi
dajete više vremena za reakciju u slučaju nepredviđenih okolnosti.

4. Voziti sredinom saobraćajne trake
Prilikom kretanja kroz gustu maglu kao orijentire koristiti središnju liniju i desnu liniju ivice
kolovoza, ukoliko je obeležena. Kako bi se izbegla vozila iz suprotnog smera, kao i pešaci i biciklisti
koji se kreću uz desnu ivicu kolovoza, nastojati da vozilo uvek bude podjednako udaljeno od te dve linije.

5. Na raskrsnici dodatna opreznost
Kada priđete raskrsnici spustite prozore i osluškujte saobraćaj. Ovo je dobar način da ukoliko je vidljivost
toliko loša ipak znate kad je možete proći.

6. Pazite na led
Kada je vrlo hladno i spusti se magla, računajte na to da ona lako i vrlo brzo može da se zaledi na kolovozu.
Tako u samo jednom trenutku podloga može postati vrlo klizava. Zato prilikom vožnje po magli i klizavom
kolovozu vozilom upravljajte bez naglih i ishitrenih pokreta.

7. Četiri pokazivača pravca i zaustavljanje
Ukoliko se desi da je magla toliko gusta, ili jednostavno vi ne vidite kuda se krećete, najpametnije je
da parkirate vozilo pokraj puta i naravno uključite sva četiri pokazivača pravca kako bi vas drugi učesnici u
saobraćaju primetili. Ukoliko je magla toliko gusta i vidljivost smanjena na
najmanju moguću meru potrebno je i za vreme vožnje držati sva četiri pokazivača pravca da bi bili
uočljiviji.

8. Uključite grejače stakala
Kako magla može da stvori vlagu, slobodno uključite grejače stakala i korisitite brisače kako biste
omogućili što bolju vidljivost.

9. Svetla za maglu
Svakako jedna od najvažnijih stvari jesu svetla za maglu. Ukoliko ih imate na svom vozilu, koristite ih,
jer su postavljena nisko i usmerena ka dole i široko što je po magli jedino rešenje za osvetljavanje puta i
sprečavanje zaslepljivanja drugih vozača. Kad su svetla usmerena ravno, kao kod običnih farova, a posebno kad
su uključena duga svetla, po magli dolazi do reflektovanja svetlosti i zaslepljivanja.

10. Isključite sve što može da vas ometa
Isključite muziku, mobilni telefon, ili bilo šta što će vas dekoncentrisati. Po magli je najvažnija vaša puna pažnja.

 
Srećnu i bezbednu vožnju želi Vam
Naftagas- Transport, Sektor za tehničku podršku

UPUTSTVO ZA POSTAVLJANJE LANACA ZA SNEG

 
Sastavni deo vaše opreme za vožnju u zimskim uslovima su lanci za sneg. U nekoliko koraka objasnićemo vam kako ih najlakše možete staviti na pneumatik.
 
Montiranje lanaca nije mnogo teško i uglavnom uz njih uvek ide i uputstvo za montiranje. Međutim, kada se nađete u situaciji da prvi put stavljate lance na putu, a još je napolju noć, kiša, sneg ili mraz, to vam, svakako, može napraviti problem.
 
Raspetljajte lanac i razvucite ga, i tako razvučenog ga postavite ispod pogonskog točka
Lance provucite sa unutrašnje strane da sredina gumenog obruča lanca dođe otprilike na sredinu točka, a ostale lanca rukama razvucite na zemlji sa prednje strane točka
Nakon toga, podignite levu i desnu stranu gumenog obruča i spojite ih na vrhu točka
Uzmite bočne lance, pa ih redom povežite u krug, i uverite se da su svi lanci dobro i podjednako zategnuti.
Kada ste sve ovo uradili, sedite i provozajte auto nekoliko metara. Nakon toga, izađite i proverite lance i po potrebi ih ponovo pritegnite.
Sa ovako nameštenim lancima možete da nastavite vožnju dalje, ali budite oprezni i nemojte voziti prebrzo.
 
Pored toga što pomažu u vožnji, lanci ponekad mogu i da nanesu štetu vozilu, razbiju trap vozila i sl, pa se preporučuje da, kada prođete deonicu puta koja je zavejana i kada naiđete na čist put, obavezno skinete lance sa pogonskih točkova
 
Čišćenje automobila od snega potrebno je obaviti odgovarajućim priborom (metlicama) koje imaju fine završetke, a nikako neodgovarajućim priborom (lopatama i raznim drvenim,metalnim i drugim predmetima) koji mogu oštetiti boju putničkog automobila.Često se događa da se  u zimskom periodu stakla putničkog automobile zalede. Preporučuje se da pažljivo skinete led strugačem, ali bez nasilnog potezanja brisača za vetrobransko staklo, jer ćete ih uništiti. Najbolje je da nakon paljenja motora usmerite mlaznice toplog vazduha ka vetrobranskom staklu i sačekate da led popusti, te nakon toga strugačem detaljno očistite isto.
 
Takođe očistite i brizgaljke tečnosti za pranje vetrobranskog stakla, jer je velika verovatnoća da će vam zatrebati.

Srećnu i bezbednu vožnju želi Vam
Naftagas- Transport, Sektor za tehničku podršku

VOŽNJA U ZIMSKIM USLOVIMA

SAVETI ZA BEZBEDNO UPRAVLJANJE VOZILOM

OPŠTE INFORMACIJE

  • Budite svesni svojih ograničenja, kao i ograničenja ostalih vozača. Ostanite koncentrisani  na okruženje.
  • Nemojte činiti hitre pokrete, izbegavajte naglo dodavanje gasa (ono mora biti postepeno i po malo).
  • Izbegavajte nagla kočenja i prevelike brzine.
  • Povećajte udaljenost od vozila ispred vas.
  • Da biste sprečili opasnost od proklizavanja na usponu, koristite viši stepen prenosa od onog koji biste inače koristili po suvom vremenu.

KOČENJE

  • Važno je da predvidite kočenje procenom potrebnog zaustavnog puta i korišćenjem naizmeničnog kočenja motorom i papučicom kočnice. Kočenje mora biti postepeno, kako bi se sprečilo blokiranje točkova, koje bi moglo dovesti do proklizavanja i gubitka kontrole nad vozilom. U slučaju blokiranja i proklizavanja, otpustite papučicu kočnice da biste ponovo uspostavili prianjanje na tlo, pa ponovo postepeno zakočite, nastavljajući da koristite kočenje motorom. Za smanjenje opasnosti od blokiranja točkova prilikom vožnje po nizbrdici, možete koristiti niži stepen prenosa od onog koji biste koristili po suvom vremenu.
  • Pre suočavanja s nekom opasnom situacijom (oštra krivina, usporavanje) unapred razmislite o kočenju, kako bi bilo postepeno, te koristite kočenje motorom.
ZAŠTO JE BRZINA VAŽNA?
BRZINA
PUT
REAGOVANJA
PUT
KOČENJA
ZAUSTAVNI
PUT
VREMENSKI
USLOVI
50 km/h 14m 14m 29m SUV KOLOVOZ
14m 31m 45m MOKAR KOLOVOZ
60 km/h 17m 22m 39m SUV KOLOVOZ
17m 45m 62m MOKAR KOLOVOZ
80 km/h 22m 40m 62m SUV KOLOVOZ
22m 81m 103m MOKAR KOLOVOZ
100 km/h 28m 62m 90m SUV KOLOVOZ
28m 127m 155m MOKAR KOLOVOZ
120km/h 33m 90m 123m SUV KOLOVOZ
33m 182m 215m MOKAR KOLOVOZ
Vreme koje protekne od uočavanja opasnosti do trenutka pojave kočenja(vreme reagovanja sistema vozač-vozilo), iznosi oko 1 sec (vozač 0,8 i vozilo 0,2).

Pokretanje

Kako biste izbegli opasnost od proklizavanja prilikom pokretanja vašeg vozila po snegu, neophodno je postepeno dodavati gas. Ako točkovi počnu da proklizavaju, uključite viši stepen prenosa da biste smanjili silu koja se dovodi na točkove i pokrenuli vozilo na zadovoljavajući način.

Krivina

  • Pre ulaska u krivinu smanjite svoju brzinu, pazeći, pritom, da usporite na ravnom delu. Za savladavanje krivina, vaše delovanje na točak upravljača mora biti nežno i stalno, kako bi se sprečilo proklizavanje i gubitak kontrole nad pneumaticima.
  • U krivini zadržite malu i stalnu brzinu kako biste sprečili debalans vozila. Ako napred nema upravljivosti, treba povratiti prianjanje na tlo. Zato, smanjite brzinu otpuštanjem papučice gasa. Ako je potrebno, lagano pritisnite kočnicu bez blokiranja točkova. Ako zadnji kraj vašeg vozila (vozila s pogonom na prednje točkove) počne da proklizava, dodajte gas za uravnoteženje vozila. Ni u kom slučaju nemojte kočiti, tako će doći do još veće neuravnoteženosti pozadi.
 
 

Bezbednost u saobraćaju - pravilno sedenje u kolima i važnost vezivanja pojasa

​ZAŠTO JE VAŽNO VEZIVATI SIGURNOSNI POJAS

​Sigurnosni pojas je osnovni element zaštite putnika i njegovim korišćenjem:

• sprečava se udarac tela u delove enterijera vozila,

• produžava se vreme usporenja tela pri sudaru,

• raspoređuje se sila udarca na otpornije delove tela.

Istraživanje koje je sprovela Agencija za bezbednost saobraćaja početkom 2013. godine je  pokazalo sledeće:

• 61 odsto vozača koristi pojas,

• 50 odsto suvozača koristi pojas,

• 3 odsto putnika na zadnjem sedištu se vezuje.

 
Kretanje putnika u vozilu prilikom čeonog sudara bez sigurnosnog pojasa
i sa zakopčanim pojasom. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, vezivanje sigurnosnih pojaseva može značajno doprineti smanjenju smrtnog stradanja prilikom saobraćajne nezgode (na prednjim sedištima od 40 do 50 odsto, a na zadnjim oko 25 odsto).

Ukoliko bi svi vozači i putnici u Srbiji koristili sigurnosni pojas za vreme učestvovanja u saobraćaju, procenjuje se da bismo u toku jedne godine spasili najmanje 100 života.

Ključni razlozi zbog kojih je važno koristiti pojas na zadnjem sedištu:

• Napredni bezbednosni sistemi, kao što su airbag-ovi (prednji, bočni itd.) i pirotehnički zatezači pojaseva, iz bezbednosnih razloga su isključeni, ili ne mogu da funkcionišu kada pojas nije vezan.

• Prednja sedišta nisu dizajnirana tako da mogu zadržati nalet jednog ili više ljudskih tela pri velikoj brzini (na primer, masu putnika koji sa zadnjeg sedišta udaraju u prednje sedište prilikom naglog zaustavljanja), što negativno utiče na bezbednost putnika koji se voze na prednjim sedištima.

 Putnik koji nije vezan na zadnjem sedištu rizikuje teške telesne povrede čak i u situacijama kada nije došlo do direktnog sudara sa drugim automobilom, već samo do naglog kočenja.

• Prilikom prevrtanja automobila, ili naglog zaustavljanja, povećan je rizik da putnik ispadne kroz staklo automobila.

 

SAVETI ZA BEZBEDNO UPRAVLJANJE VOZILOM U USLOVIMA KLIZAVOG KOLOVOZA

Opšte informacije

• Budite svesni svojih ograničenja, kao i ograničenja ostalih vozača. Ostanite koncentrisani na okruženje.
• Nemojte činiti nagle pokrete, izbegavajte naglo dodavanje gasa (ono mora biti postepeno i po malo).
• Izbegavajte nagla kočenja i prevelike brzine.
• Povećajte udaljenost od vozila ispred vas.
• Kako biste sprečili opasnost od proklizavanja na uzbrdici, možete koristiti viši stepen prenosa od onog koji biste inače koristili po suvom vremenu.

Pokretanje
• Prilikom pokretanja vašeg vozila po snegu, kako biste izbegli opasnost od proklizavanja, neophodno je vrlo postepeno dodavati gas. Ako točkovi počnu da proklizavaju, uključite viši stepen prenosa kako biste smanjili silu koja se dovodi na točkove i pokrenuli vozilo na zadovoljavajući način.

Kočenje
• Važno je da predvidite kočenje procenom potrebnog zaustavnog puta i korišćenjem naizmenično kočenja motorom i papučice kočnice. Kočenje mora biti postepeno kako bi se sprečilo blokiranje točkova, koje bi moglo dovesti do proklizavanja i gubitka kontrole nad vozilom. U slučaju blokiranja i proklizavanja, otpustite papučicu kočnice da biste ponovo uspostavili prianjanje na tlo, pa ponovo postepeno zakočite, nastavljajući da koristite kočenje motorom. Za smanjenje opasnosti od blokiranja točkova prilikom vožnje po nizbrdici, možete koristiti niži stepen prenosa od onog koji biste koristili po suvom vremenu.
• Pre suočavanja s nekom opasnom situacijom (oštra krivina, usporavanje) unapred razmislite o kočenju, kako bi bilo što postepenije, te koristite kočenje motorom.

Krivina
• Pre ulaska u krivine smanjite svoju brzinu, pazeći pritom da usporite na ravnom delu. Za savladavanje krivina, vaše delovanje na točak upravljača mora biti nežno i stalno, kako bi se sprečilo proklizavanje i gubitak kontrole nad pneumaticima.
• U krivini, zadržite malu i stalnu brzinu kako biste sprečili debalans vozila. Ako napred nema upravljivosti, treba povratiti prianjanje na tlo. Zato, smanjite brzinu otpuštanjem papučice gasa: ako je potrebno, lagano pritisnite kočnicu bez blokiranja točkova. Ako počne da proklizava zadnji kraj vašeg vozila (vozila s pogonom na prednje točkove), dodajte gas za uravnoteženje vozila. Ni u kojem slučaju nemojte kočiti, tako će doći do još veće neuravnoteženosti pozadi.

Čekamo Vas na NIS Petrol benzinskim stanicama!

Kvalitet usluge

Vremena kada se na benzinsku stanicu stajalo samo zbog goriva su davno iza nas. Doduše, ako je to jedino što Vam je potrebno u datom trenutku onda ste na pravom mestu. Nudimo Vam sve tipove goriva vrhunskog kvaliteta uz istu takvu uslugu. U slučaju da Vam zatreba još nešto naši zaposleni su tu da urade sve što treba. Svako radi svoj posao predano i pedantno. Kvalitet usluge se podrazumeva, jer svi su svesni da su baš oni to nasmejano lice koje vidite kada nas posetite i zbog koga nam se opet vraćate.

Dopunski asortiman za kola

Kao što rekoh, imamo vrhunsko gorivo za Vaš auto, ali imamo i još mnogo toga što je Vašem vozilu potrebno. Od novih guma, preko akumulatora do lanaca i metlica za brisače. Naravno, kompleti za prvu pomoć i svi ostali zakonom propisani artikli su tu. Zato ne brinite ako ste nešto zaboravili da zamenite pre puta, ili jednostavno niste stigli da spakujete, sve je u redu. Kod nas ćete pronaći sve što Vam je potrebno za bezbedan i udoban nastavak putovanja.

Kozmetika za kola

Pauze u vožnji su više nego poželjne, pogotovo ako ste krenuli na duži put. Iskoristite ih da se razmrdate, okrepite ali i da učinite par sitnih stvari koje će putovanje učiniti prijatnijim. Čišćenje vetrobranskog stakla i farova, dopuna tečnosti za pranje, provera brisača i mnoge druge sitnice ne traže puno truda. Ukoliko je nivo tečnosti za pranje stakla nizak, ili Vam nedostaje bilo šta iz tog segmenta, slobodno pitajte, mi smo spremni za takve situacije.

Pages