Metan CNG

Komprimovani prirodni gas (KPG), poznatiji kao „metan“ tj. Compressed Natural Gas (CNG), je prirodni gas koji se komprimuje na pritisak od 220 do 250 bara i upotrebljava kao energent u industriji ili pogonsko gorivo u vozilima. Korišćenjem ovog goriva ostvaruje se značajna finansijska ušteda koja, u zavisnosti od tipa vozila, može iznositi i do 50%. CNG će se proizvoditi direktno na NIS Petrol stanicama komprimovanjem prirodnog gasa iz gasovoda, čime se obezbeđuje njegov stabilan i visok kvalitet.  
 
Prednosti korišćenja CNG
 
■ Ekonomičnost. CNG je trenutno najekonomičnije konvencionalno gorivo u poređenju sa benzinom, dizelom i tečnim naftnim gasom.
■ Očuvanje životne sredine. CNG doprinosi smanjenju emisije štetnih gasova, pre svega CO2, ne sadrži sumpor, kao ni toksične aditive organskog olova ili benzena. Takođe, primenom ovog goriva nivo buke se smanjuje i do 50%.
■ Snaga. CNG je najkaloričnije pogonsko gorivo dostupno na tržištu, a konverzijom motora na CNG, vozilo ne gubi na snazi. U poređenju sa drugim pogonskim gorivima, CNG gorivo karakterišu visoka kalorijska vrednost (oko 13 kWh/Kg) i visok oktanski broj (120-130). 
 
■ Lakši start. Gasovito agregatno stanje ovog derivata utiče na bolju startnost i upravljačke performanse, čak i pod izuzetno nepovoljnim vremenskim uslovima. 
 
Koja vozila mogu koristiti CNG?
Pored fabrički proizvedenih vozila sa rezervoarom i motorima prilagođenim za CNG, konverzija se može uraditi i naknadno za sva vozila, bez obzira na njihov tip i dotadašnje pogonsko gorivo (benzin, dizel ili TNG). Na taj način čak i vozila koja nemaju fabrički ugrađen sistem za pogon na CNG gorivo, mogu da koriste ovo gorivo u kombinaciji sa svojim benzinom ili dizelom.
 
Postoje tri tipa vozila na prirodni gas:
 
1. Namenska 
 
Isključivo na prirodni gas. 
 
2. „Bi fuel“
 
Tehnologija koja se može primeniti na putnička vozila koja koriste benzin kao pogonsko gorivo, pri čemu vozilo koristi CNG, ali se zadržava mogućnost upotrebe benzina kao rezervnog goriva. Na ovaj način se može ostvariti finansijska ušteda i do 50%. 
 
3. „Dual fuel“
 
Tehnologija koja se može primeniti za različite vrste vozila koja koriste dizel kao pogonsko gorivo. Dual fuel predstavlja kombinovano zamešavanje dizela i CNG-a, u određenoj proporciji što direktno dovodi do smanjene potrošnje dizela i finansijske uštede i do 35%.