Istorija

Kako smo rasli

XX vek
Odmah posle Drugog svetskog rata, 1945. godine, osnovano je Državno petrolejsko preduzeće Jugopetrol. Prva kancelarija u Novom Sadu i predstavništva Jugopetrola u jugoslovenskim republikama otvoreni su 1948. godine. U početku, od 1953. godine, Jugopetrol – Beograd radi na trima benzinskim stanicama, “Železnička”, “Čukarica” i “Zeleni venac”, kada su automobili u Beogradu mogli da se izbroje na prste. Na ovim benzinskim stanicama su se prodavali benzin, dizel, petrolej za osvetljenje i motorna i mašinska ulja. Intenzivna izgradnja benzinskih stanica započinje 60-ih godina. Razvoj naftne industrije i porast broja vozila utiče na povećanje potražnje za naftnim derivatima. Pored goriva, koje čini jezgro poslovanja na benzinskim stanicama, u ponudi se pojavljuju neki komplementarni proizvodi i roba široke potrošnje. U borbi za zadobijanje kupaca, kompanija uvodi nove usluge na benzinskim stanicama, kao što su pranje vetrobrana, provera i zamena motornog ulja, merenje pritiska u pneumaticima, promocije i nagradne igre. Na benzinskoj stanici u Petrovaradinu je početkom sedamdesetih napravljena takozvana “vruća pumpa” sa ženskim promo timom u crveno-belim kostimima, zvanim “Vruće pantalonice”. Pored toga što je ovakav koncept u to vreme bio iznenađenje i za posetioce iz inostranstva, ova atrakcija je predstavljala deo napora da se unapredi usluga na svim benzinskim stanicama. U Novom Sadu, radnici na benzinskoj stanici su nosili bele radne uniforme sa rukavicama i postali su poznati kao “Labudovi”, a izbor robe široke potrošnje je prevazilazio uobičajenu ponudu u ostalim maloprodajama u drugoj polovini sedamdesetih godina.
 
  
 
Novi Milenijum
Devedesete godine su doba zastoja u razvoju, izazvanog ratovima na teritoriji bivše Jugoslavije i rascepom jugoslovenskog jedinstvenog tržišta. U NATO bombardovanju 1999. godine uništen je značajan deo proizvodnih kapaciteta, a NAP i Jugopetrol su početkom drugog milenijuma obnovili uništena postrojenja. Sa dolaskom strateškog partnera Gazprom Neft 2008. godine, radi se intenzivno na unapređenju maloprodaje, a 2012. godine uveden je i novi vizuelni identitet na NIS PETROL benzinskim stanicama, takozvana NIS PETROL Trobojka, kao početak modernizacije i procesa rebrendiranja NIS PETROL maloprodajne mreže.