Савет шефа станице

Уређај за електронску наплату путарине (ТАГ)

На НИС Петрол и Гаспром бензинским станицама можете купити уређај за електронску наплату путарине (ТАГ), који ће смањити гужве на ауто путевима и наплатним рампама.

Константно унапређујући понуду у оквиру своје малопродајне мреже, НИС Петрол и Гаспром бензинске станице желе да својим потрошачима обезбеде да на брз и једноставан начин купе или допуне свој ТАГ уређај и себи приуште лагодно путовање без застоја.

За више информација, посетите следећу страницу.  

ПОЖАРИ НА ВОЗИЛИМА

Како да могућности избијања пожара сведете на минимум

Брошуру можете преузети овде.

САВЕТИ ЗА ВОЖЊУ ПО МАГЛИ

У ово доба године сведоци смо све већег броја саобраћајних незгода којима су узрок временске прилике (магла и поледица) услед којих до изражаја долазе грешке возача у виду недржања довољног одстојања инеприлагођавања брзине стању и условима на путу. Свим возачима је вожња по густој магли изузетно непријатна, а посебно онима који немају искуства и до сада никада нису возили у таквим условима. Управо они представљају ризик како по себе тако и по друге учеснике у саобраћају.


 
Доносимо вам неколико савета за безбеднију вожњу при оваквим временским приликама.

1. На пут само ако морате
Магла се најчешће спушта рано ујутру и предвече око предела у близини река и језера. Зато, уколико можете
да бирате, пробајте да избегнете вожњу у то доба дана. Пратите временску прогнозу.

2. Смањите брзину
Прилагодите брзину стању и условима на путу. То практично значи да по магли треба да возите брзином
при којој ћете моћи да се зауставите пред било којом препреком када је уочите.

3. Повећајте одстојање
У условима смањене видљивости, као што је магла, држите веће одстојање од возила испред. Тиме себи
дајете више времена за реакцију у случају непредвиђених околности.

4. Возити средином саобраћајне траке
Приликом кретања кроз густу маглу као оријентире користити средишњу линију и десну линију ивице
коловоза, уколико је обележена. Како би се избегла возила из супротног смера, као и пешаци и бициклисти
који се крећу уз десну ивицу коловоза, настојати да возило увек буде подједнако удаљено од те две линије.

5. На раскрсници додатна опрезност
Када приђете раскрсници спустите прозоре и ослушкујте саобраћај. Ово је добар начин да уколико је видљивост
толико лоша ипак знате кад је можете проћи.

6. Пазите на лед
Када је врло хладно и спусти се магла, рачунајте на то да она лако и врло брзо може да се заледи на коловозу.
Тако у само једном тренутку подлога може постати врло клизава. Зато приликом вожње по магли и клизавом
коловозу возилом управљајте без наглих и исхитрених покрета.

7. Четири показивача правца и заустављање
Уколико се деси да је магла толико густа, или једноставно ви не видите куда се крећете, најпаметније је
да паркирате возило покрај пута и наравно укључите сва четири показивача правца како би вас други учесници у
саобраћају приметили. Уколико је магла толико густа и видљивост смањена на
најмању могућу меру потребно је и за време вожње држати сва четири показивача правца да би били
уочљивији.

8. Укључите грејаче стакала
Како магла може да створи влагу, слободно укључите грејаче стакала и кориситите брисаче како бисте
омогућили што бољу видљивост.

9. Светла за маглу
Свакако једна од најважнијих ствари јесу светла за маглу. Уколико их имате на свом возилу, користите их,
јер су постављена ниско и усмерена ка доле и широко што је по магли једино решење за осветљавање пута и
спречавање заслепљивања других возача. Кад су светла усмерена равно, као код обичних фарова, а посебно кад
су укључена дуга светла, по магли долази до рефлектовања светлости и заслепљивања.

10. Искључите све што може да вас омета
Искључите музику, мобилни телефон, или било шта што ће вас
деконцентрисати. По магли је најважнија ваша пуна пажња.

 
 
Срећну и безбедну вожњу жели Вам
Нафтагас- Транспорт, Сектор за техничку подршку

УПУТСТВО ЗА ПОСТАВЉАЊЕ ЛАНЦА ЗА СНЕГ

Саставни део ваше опреме за вожњу у зимским условима су ланци за снег. У неколико корака објаснићемо вам како их најлакше можете ставити на пнеуматик.

Монтирање ланаца није много тешко и углавном уз њих увек иде и упутство за монтирање. Међутим, када се нађете у ситуацији да први пут стављате ланце на путу, а још је напољу ноћ, киша, снег или мраз, то вам, свакако, може направити проблем.

 
Распетљајте ланац и развуците га, и тако развученог га поставитеиспод погонског точка
Ланце провуците са унутрашње стране да средина гуменог обруча ланца дође отприлике на средину точка, а остале ланца рукама развуците на земљи са предње стране точка
Након тога, подигните леву и десну страну гуменог обруча и спојите их на врху точка
Узмите бочне ланце, па их редом повежите у круг, и уверите се да сви ланци добро и подједнако затегнути.
Када сте све ово урадили, седите и провозајте ауто неколико метара. Након тога, изађите и проверите ланце и по потреби их поново притегните.

Са овако намештеним ланцима можете да наставите вожњу даље, али будите опрезни и немојте возити пребрзо.

Поред тога што помажу у вожњи, ланци понекад могу и да нанесу штету возилу, разбију трап возила и сл, па се препоручује да када прођете деоницу пута која је завејана и када наиђете на чист пут, обавезно скините ланце са погонских точкова

Чишћење аутомобила од снега потребно је обавити са одговарајућим прибором (метлицама) које имају фине завршетке, а никако са неодговарајућим прибором (лопатама и разним дрвеним,металним и другим предметима) који могу оштетити боју путничког аутомобила.Често се догађа да у зимском периоду стакла путничког аутомобиле заледе. Препоручује се да пажљиво скинете лед стругачем, али без насилног потезања брисача за ветробранско стакло, јер ћете их уништити. Најбоље је да након паљења мотора усмерите млазнице топлог ваздуха ка ветробранском стаклу и сачекате да лед попусти, те након тога са стругачем детаљно очистите исто.

Такође очистите и бризгаљке течности за прање ветробранског стакла, јер је велика вероватноћа да ће вам затребати.

 

ВОЖЊА У ЗИМСКИМ УСЛОВИМА

САВЕТИ ЗА БЕЗБЕДНО УПРАВЉАЊЕ ВОЗИЛОМ

ОПШТЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

  • Будите свесни својих ограничења, као и ограничења осталих возача. Останите концентрисани  на окружење.
  • Немојте чинити хитре покрете, избегавајте нагло додавање гаса (оно мора бити постепено и по мало).
  • Избегавајте нагла кочења и превелике брзине.
  • Повећајте удаљеност од возила испред вас.
  • Да бисте спречили опасност од проклизавања на успону, користите виши степен преноса од оног који бисте иначе користили по сувом времену.

КОЧЕЊЕ

  • Важно је да предвидите кочење проценом потребногзауставног пута и коришћењем наизменичног кочења мотором и папучицом кочнице. Кочење мора бити постепено, како би се спречило блокирање точкова, које би могло довести до проклизавања и губитка контроле над возилом. У случају блокирања и проклизавања, отпустите папучицу кочнице да бисте поново успоставили пријањање на тло, па поново постепено закочите, настављајући да користите кочење мотором. За смањење опасности од блокирања точкова приликом вожње по низбрдици, можете користити нижи степен преноса од оног који бисте користили по сувом времену.
     • Пре суочавања с неком опасном ситуацијом (оштра кривина, успоравање) унапред размислите о кочењу, како би било постепено, те користите кочење мотором.
ЗАШТО ЈЕ БРЗИНА ВАЖНА?
БРЗИНА
ПУТ
РЕАГОВАЊА
ПУТ
КОЧЕЊА
ЗАУСТАВНИ
ПУТ
ВРЕМЕНСКИ
УСЛОВИ
50 км/ч 14м 14m 29m СУВ КОЛОВОЗ
14м 31м 45м МОКАР КОЛОВОЗ
60 км/ч 17м 22м 39м СУВ КОЛОВОЗ
17м 45м 62м МОКАР КОЛОВОЗ
80 км/ч 22м 40м 62м СУВ КОЛОВОЗ
22м 81м 103м МОКАР КОЛОВОЗ
100 км/ч 28м 62м 90м СУВ КОЛОВОЗ
28м 127м 155м МОКАР КОЛОВОЗ
120 км/ч 33м 90м 123м СУВ КОЛОВОЗ
33м 182м 215м МОКАР КОЛОВОЗ
Време које протекне од уочавања опасности до тренутка појаве кочења(време реаговања система возач-возило), износи око 1 сец (возач 0,8 и возило 0,2).

Покретање

Како бисте избегли опасност од проклизавања приликом покретања вашег возила по снегу, неопходно је постепено додавати гас. Ако точкови почну да проклизавају, укључите виши степен преноса да бисте смањили силу која се доводи на точкове и покренули возило на задовољавајући начин.

Кривина

  • Пре уласка у кривину смањите своју брзину, пазећи, притом, да успорите на равном делу. За савладавање кривина, ваше деловање на точак управљача мора бити нежно и стално, како би се спречило проклизавање и губитак контроле над пнеуматицима.
  • У кривини задржите малу и сталну брзину како бисте спречили дебаланс возила. Ако напред нема управљивости, треба повратити приањање на тло. Зато, смањите брзину отпуштањем папучице гаса. Ако је потребно, лагано притисните кочницу без блокирања точкова. Ако задњи крај вашег возила (возила с погоном на предње точкове) почне да проклизава, додајте гас за уравнотежење возила. Ни у ком случају немојте кочити, тако ће доћи до још веће неуравнотежености позади.
 
 

Безбедност у саобраћају - правилно седење у колима и важност везивања појаса

ЗАШТО ЈЕ ВАЖНО ВЕЗИВАТИ СИГУРНОСНИ ПОЈАС

​Сигурносни појас је основни елемент заштите путника и његовим коришћењем:

• спречава се ударац тела у делове унутрашњег ентеријера возила,

• продужава се време успорења тела при судару,

• распоређује се сила ударца на отпорније делове тела.

Истраживање које је спровела Агенција за безбедност саобраћаја почетком 2013. године је  показало следеће:

• 61 одсто возача користи појас,

• 50 одсто сувозача користи појас,

• 3 одсто путника на задњем седишту се везује.

Кретање путника у возилу приликом чеоног судара без сигурносног појаса
и са закопчаним појасом. Према подацима Светске здравствене организације, везивање сигурносних појасева може значајно допринети смањењу смртног страдања приликом саобраћајне незгоде (на предњим седиштима од 40 до 50 одсто, а на задњим око 25 одсто).

Уколико би сви возачи и путници у Србији користили сигурносни појас за време учествовања у саобраћају, процењује се да бисмо у току једне године спасили најмање 100 живота.

Кључни разлози због којих је важно користити појас на задњем седишту:

• Напредни безбедносни системи, као што су аирбаг-ови (предњи, бочни итд.) и пиротехнички затезачи појасева, из безбедносних разлога су искључени, или не могу да функционишу када појас није везан.

• Предња седишта нису дизајнирана тако да могу задржати налет једног или више људских тела при великој брзини (на пример, масу путника који са задњег седишта ударају у предње седиште приликом наглог заустављања), што негативно утиче на безбедност путника који се возе на предњим седиштима.

Путник који није везан на задњем седишту ризикује тешке телесне повреде чак и у ситуацијама када није дошло до директног судара са другим аутомобилом, већ само до наглог кочења.

• Приликом превртања аутомобиле, или наглог заустављања, повећан је ризик да путник испадне кроз стакло аутомобила.

САВЕТИ ЗА БЕЗБЕДНO УПРАВЉАЊЕ ВОЗИЛОМ У УСЛОВИМА КЛИЗАВОГ КОЛОВОЗА

Опште информације

• Будите свесни својих ограничења, као и ограничења осталих возача. Останите концентрисани на окружење.
• Немојте чинити нагле покрете, избегавајте нагло додавање гаса (оно мора бити постепено и по мало).
• Избегавајте нагла кочења и превелике брзине.
• Повећајте удаљеност од возила испред вас.
• Како бисте спречили опасност од проклизавања на узбрдици, можете користити виши степен преноса од оног који бисте иначе користили по сувом времену.

Покретање

• Приликом покретања вашег возила по снегу, како бисте избегли опасност од проклизавања, неопходно је врло постепено додавати гас. Ако точкови почну да проклизавају, укључите виши степен преноса како бисте смањили силу која се доводи на точкове и покренули возило на задовољавајући начин.

Кочење

• Важно је да предвидите кочење проценом потребног зауставног пута и коришћењем наизменично кочења мотором и папучице кочнице. Кочење мора бити постепено како би се спречило блокирање точкова, које би могло довести до проклизавања и губитка контроле над возилом. У случају блокирања и проклизавања, отпустите папучицу кочнице да бисте поново успоставили пријањање на тло, па поново постепено закочите, настављајући да користите кочење мотором. За смањење опасности од блокирања точкова приликом вожње по низбрдици, можете користити нижи степен преноса од оног који бисте користили по сувом времену.
• Пре суочавања с неком опасном ситуацијом (оштра кривина, успоравање) унапред размислите о кочењу, како би било што постепеније, те користите кочење мотором.

Кривина

• Пре уласка у кривине смањите своју брзину, пазећи притом да успорите на равном делу. За савладавање кривина, ваше деловање на точак управљача мора бити нежно и стално, како би се спречило проклизавање и губитак контроле над пнеуматицима.
• У кривини, задржите малу и сталну брзину како бисте спречили дебаланс возила. Ако напред нема управљивости, треба повратити приањање на тло. Зато, смањите брзину отпуштањем папучице гаса: ако је потребно, лагано притисните кочницу без блокирања точкова. Ако почне да проклизава задњи крај вашег возила (возила с погоном на предње точкове), додајте гас за уравнотежење возила. Ни у којем случају немојте кочити, тако ће доћи до још веће неуравнотежености позади.

Чекамо Вас на НИС Петрол бензинским станицама!

Квалитет услуге

Времена када се на бензинску станицу стајало само због горива су давно иза нас. Додуше, ако је то једино што Вам је потребно у датом тренутку онда сте на правом месту. Нудимо Вам све типове горива врхунског квалитета уз исту такву услугу. У случају да Вам затреба још нешто наши запослени су ту да ураде све што треба. Свако ради свој посао предано и педантно. Квалитет услуге се подразумева, јер сви су свесни да су баш они то насмејано лице које видите када нас посетите и због кога нам се опет враћате.

Допунски асортиман за кола

Као што рекох, имамо врхунско гориво за Ваш ауто, али имамо и још много тога што је Вашем возилу потребно. Од нових гума, преко акумулатора до ланаца и метлица за брисаче. Наравно, комплети за прву помоћ и сви остали законом прописани артикли су ту. Зато не брините ако сте нешто заборавили да замените пре пута, или једноставно нисте стигли да спакујете, све је у реду. Код нас ћете пронаћи све што Вам је потребно за безбедан и удобан наставак путовања.

Козметика за кола

Паузе у вожњи су више него пожељне, поготово ако сте кренули на дужи пут. Искористите их да се размрдате, окрепите али и да учините пар ситних ствари које ће путовање учинити пријатнијим. Чишћење ветробранског стакла и фарова, допуна течности за прање, провера брисача и многе друге ситнице не траже пуно труда. Уколико је ниво течности за прање стакла низак, или Вам недостаје било шта из тог сегмента, слободно питајте, ми смо спремни за такве ситуације.

Pages