Историја

Како смо расли

XX ВЕК
Одмах после Другог светског рата, 1945. године, основано је Државно петролејско предузеће Југопетрол.
Прва канцеларија у Новом Саду и представништва Југопетрола у југословенским републикама отворене су 1948. године. У почетку, од 1953. године, Југопетрол – Београд ради на 3 бензинске станице, “Железничка”, “Чукарица” и “Зелени венац”, када су аутомобили у Београду могли да се изброје на прсте. На овим бензинским станицама су се продавали бензин, дизел, петролеј за осветљење и моторна и машинска уља. Интензивна изградња бензинских станица започиње 60-тих година. Развој нафтне индустрије и пораст броја возила утиче на повећање потражње за нафтним дериватима. Поред горива, које чини језгро пословања на бензинским станицама, у понуди се појављују неки комплементарни производи и роба широке потрошње. У борби за задобијање купаца, компанија уводи нове услуге на бензинским станицама, као што су прање ветробрана, провера и замена моторног уља, мерење притиска у пнеуматицима, промоције и наградне игре. На бензинској станици у Петроварадину је почетком седамдесетих направљена такозвана “врућа пумпа” са женским промо тимом у црвено-белим костимима, званим “Вруће панталонице”. Поред тога што је овакав концепт у то време био изненађење и за посетиоце из иностранства, ова атракција је представљала део напора да се унапреди услуга на свим бензинским станицама. У Новом Саду, радници на бензинској станици су носили беле радне униформе са рукавицама и постали су познати као “Лабудови”, а избор робе широке потрошње је превазилазио уобичајену понуду у осталим малопродајама у другој половини седамдесетих година.
 
  
 
НОВИ МИЛЕНИЈУМ
Деведесете године су доба застоја у развоју, изазваног ратовима на територији бивше Југославије и расцепом југословенског јединственог тржишта. У НАТО бомбардовању 1999. године уништен је значајан део производних капацитета, а НАП и Југопетрол су почетком другог миленијума обновили уништена постројења.
Са доласком стратешког партнера Газпром Нефт 2008. године, ради се интензивно на унапређењу малопродаје, а 2012. године уведен је и нови визуелни идентитет на НИС ПЕТРОЛ бензинским станицама, такозвана НИС ПЕТРОЛ Тробојка, као почетак модернизације и процеса ребрендирања НИС ПЕТОЛ малопродајне мреже.